TIVA presupune realizarea AG fara folosirea vreunui gaz sau vapor anestezic. Adica, chiar fara protoxid. Numai cu amestec de aer  si oxigen.  Se poate face cu ce-ti trece prin cap. Mie imi trece si fac, cu tiopental, sufentanil sau fentanil si esmeron. Si imi iese destul de bine. Mai ales la anestezii de durata mica si medie. Pina la 2-2,5 ore nu am avut nici un fel de problema.  Smecheria este sa evaluezi ca lumea hipnoza. Babeste, se lasa un grad de tonus muscular prezent pentru ca pacientul sa dea semn cind este treaz. Adica misca un deget de la mina. Atunci se reinjecteaza… Daca se incrunta, il doare.  Sau, mai smecher, cu BIS. Deazvantajul este ca trebuie sa-l ai. BIS in jur de 30.

Altii folosesc pentru hipnoza propofolul. Mie nu-mi place de loc aceast drog. Din mai multe motive. In primul rind pentru ca induce somn DUPA ce da durere importanta la  locul injectarii. In al doilea rind nu-mi place pentru ca este emulsie lipidica si poate da complicatiile specifice acesteia. In al treilea rind nu-mi place pentru ca se poate suprainfecta si su fost situatii in care s-au retras de pe piata loturi intregi care au produs asa ceva. In al patrulea rind nu-mi place petnru ca este scump si este un drog de fite.

Altii folosesc midazolamul sau etomidatul.

Fiecare dupa posibilitati… 😆

