La biosingularity am gasit articolul de mai sus.
Este vorba de un experiment de o importanta extrema. Pentru meseria mea.
Niste tineri cu creierele indemne au fost adormiti cu dexmedetomidina sau propofol. In trimpul trezirii au fost examinati cu PET. S-a vazut care dintre regiunile cerebrale se activeaza initail. Nu erau cele mei noi, ci cortexul cel mai vechi…brain stem, thalamus, hypothalamus and the anterior cingulate cortex

Caption: This image shows one returning from oblivion — imaging the neural core of consciousness. Positron emission tomography (PET) findings show that the emergence of consciousness after anesthesia is associated with activation of deep, phylogenetically old brain structures rather than the neocortex. Left: Sagittal (top) and axial (bottom) sections show activation in the anterior cingulate cortex (i), thalamus (ii) and the brainstem (iii) locus coeruleus/parabrachial area overlaid on magnetic resonance image (MRI) slices. Right: Cortical renderings show no evident activations.

BIS-ul nu este adecvat suparvegherii somnului anestezic pentru ca el evalueaza activitatea neocortexului. In timpul supravegherii BIS pacientii pot fi treji fara ca BIS-ul sa semnalizeze trezirea. Neavind BIS, nu-mi dau cu parerea. Eu folosesc tehnica necurarizarii totale. In aceasta situatie, daca pacietnul se trezeste, da semn minim din periferie, cal mai adesea: un deget sau inghite sau apare un semn in ventilatie…
Daca pacientul se incrunta, inseamna ca-l doare.
Putini dintre pacientii mei se trezesc in timpul anesteziei.

