Imprimanta 3D pentru celule stem umane ne spune Biosingularity pe data de 7 februarie.
La ce foloseste?
Sa se creeze culturi TISULARE.
Spre deosebire de culturile celulare care sint bidimensionale, culturile tisulare trebuie sa fie tridimensionale. Iar de aici, pina la culturi de organe, mai este cel putin un pas. Dar eu am convingerea ca va fi facut. Imi pare rau ca nu voi mai fi de fata sa aflu.
Imi amintesc o ora de matematica la liceu cind ma uitam in zare si-mi imaginam cum ar fi sa se poata cultiva un dinte pe care sa mi-l puna in locul celui extras de curind. Chiar credeam ca se va intimpla.
Am mai avut eu o viziune cu legile universului care sint ca foile de ceapa. Unele peste altele. Cele simple sint cele care se vad la inceput. Dar ele nu sint imuabile. Se modific si ele dupa o regula inca necunoscuta. Este plictisitor sa-ti imaginezi ca legile nu se schimba. Daca nu se schimba. o data di o data vor fi cunoscute toate. Si atunci sa te tii plictiseala.