Din motive cit se poate de concrete, in ziua de azi a trebuit sa traversez Bucurestiul de la un cap la altul si retur.
La dus, doar ploaie.
La intors, o aglomeratie de neimaginat. Peste tot coloane. In fiecare coloana taximetre… si SUV-uri. Si unii si altii au legile lor proprii. Fac numai ce ii taie capul. Trag de volan si intra in fata cind li se nazare. Nu te poti pune cu nici unuii pentru ca iti cam steragi vopseaua si este scumpa.
Inainte de Piata Victoriei in sensul de mers catre Piata Scinteii, o imensa coloana preselectata sa mearga catre stinga. Inainte se mergea bine. Coloana catre stinga statea. Din coloana cu pricina se desprindea din cind in cind (cu totul aleator) cite un ins dintre cei mentionanti mai sus si tragind de volan drepata iti taia cale cit ai zice „peste”. Semnal de atentionare. Adca zi si mata, clipind din ochi, multumesc. Nimic. Pe urma m-am plictisit si nu am mai atentionat pe nimeni.
In Piata Victoriei, pe o ploaie, se lansa Iohannis. O mare de unbrele ude.
De la Piata Romana, din intersectie in intersectie, politisti si mai tineri si mai putin tineri si citeva fete dragute si subtiri. Va spun eu, politistele astea tinere, nu sint numai tinere si dragute sint si de treaba. Iti fac cu degetul dar sint de treaba.
Una dintre ele, la o trecere de pietoni, abia reuseste sa tina in friu o coloana de masini care venea peste ea.
In Victoriei, cineva mai in virsta ne grabeste spre iesire…
La Statuia aviatorilor, coloana preselctata catre stinga, imensa. Celelate benzi, libere. Mergeam inainte si ma-m grabit prin intersectie. In stinga mea, exasperat tinarul subofiter facea semen disperate ca sa-i faca sa inteleaga pe masinisti ca NU se face la stinga, se merge NUMAI inainte…
La Televiziune fac la stinga de pe banda de la axul drumului si apoi o iau inainte… Din drapta mea, o imensitate de SUV alb semnalizeaza STNGA… sa faca sensul giratoriu. Abia s-a oprit sa nu-mi ia vopseaua. L-am claxonat, evident.
Inainte, o masa compacta de masini pe toate benzile in toate sensurile de mers. Din sapte se aude un semnal sonor al cuiva care avea dreptul sa tiuie si sa mearga in traba lui. S-a dovedit a fi o masina de politia care se straduia sa circule printe cele doua sensuri de mers. Trag dreapta cit pot sa fac loc. Nu pot prea mult caci am numai taximetre care stau locului. In fata un alt tximetru care NU face nimic. Intr-un tirziu, ne dam la o parte si politia poate sa treaca.
In dreptul Muzeului Satului, alta alarma. Din fata vine o Anbulanta tipind cit o tinea sirena si luminind in disperare. Ne-am tras pe dreapta si am incetinti sa o lasam sa treaca. In fata mea, un alt taximetrist mergea direct catre ea…
A dat Dumnezeu si am ajuns acasa cu masina teafara. Doar uda si murdara.