La adresa de mai jos se gaseste definitia Starii vegetative. Nu este data de mine, este luata de la altii.
https://en.wikipedia.org/wiki/Persistent_vegetative_state
Ce se constata?
– SV se declara la 4 saptamini de incostienta (nu 3 cum era inainte)
– se zice prelungita la 6 luni dupa AVC si la un an dupa TCC
In ceea ce ma priveste, nu am vazut niciodata vreo revenire la mai mult de 3 saptamini dupa o coma indiferent de cauza.
Am urmarit cu interes cele doua cazuri intens mediatizate :
– Ariel Sharon
– Michael Schumacher
In ciuda tratamentului intens si de durata la care au fost supusi, niciunul nu si-a revenit. Sharon a supravietuit vreo 8 ani, parca. Schumacher are si el vreo doi-trei.
In schimb, mediul virtual este plin de folclor si povesti fantastice…
Imi pare rau pentru cei care cauta pe blogul meu sustinere psihica. Nu acesta este motivul pentru care scriu. Specialitatea mea nu este psiho-terapia. Eu vorbesc numai despre ce stiu si am studiat intr-un fel oarecare.

Sint de acord, unii dintre pacienti au o activitate corticala mai bogata decit se stia pina acum niste ani. Dar, in nici un caz nu se vor scula sa revina la viata lor anterioara ca si cum nu s-ar fi intimplat nimic! Vor fi doar  niste handicapati in plus care necesita aceleasi ingrijiri (sau mai multe) ca ceilalti cu SVP sa-i zicem completa.